Miten Poroholman Rantatalo lanseerasi uuden liikunnallisen mobiilipelin – ja hoiti lipunmyynnin tyylikkäästi Maksuttimen avulla.
Poroholman Rantatalo on idyllinen kesäkohde meren äärellä, joka tunnetaan rennosta tunnelmastaan ja monipuolisista palveluistaan. Kesälle 2025 haluttiin kehittää jotain täysin uutta: aktiviteetti, joka yhdistää liikunnan, pelillistämisen ja paikallishistorian hauskaksi koko perheen kokemukseksi.
Poroholman Rantatalo pyysi Kurssihuonetta rakentamaaan pelin sisällöt sekä Action factory Finlandia organisoimaan pelin, ja näin yhteistyössä syntyi Poroholma Go – mobiilipeli, jossa osallistujat liikkuvat Poroholman alueella ratkoen tehtäviä ja keräten pisteitä.
Peli toteutettiin Action Track -pelialustalla, mutta yksi käytännön kysymys jäi vielä ratkaistavaksi: miten hoidetaan pelioikeuksien myynti helposti ja mahdollisimman joustavasti?
Poroholma Go ei ollut perinteinen tapahtuma, eikä se istunut valmiiksi mihinkään lippukauppojen muottiin. Tarvittiin lipunmyyntialusta, joka:
- toimi täysin digitaalisesti - mahdollisti yksittäisten ja perhelippujen ostamisen - jakoi automaattisesti kertakäyttöiset pelikoodit - mukautui nopeasti – ilman raskasta projektia tai kuukausien valmistelua Kesäsesonki lähestyi, ja aikaikkuna oli tiukka.
Maksutin otti homman haltuun. Poroholman Rantatalon kotisivu uudistettaisiin Maksutin alustalle ja joustava tapahtumamyyntitoiminto mahdollistaa pelioikeuksien myynnin suoraan Poroholman Rantatalon omilta sivuilta ilman, että asiakkaan täytyi hypätä sivustosta vielä erilliseen palveluun.
Jokainen pelikoodin ostaja saisi automaattisesti sähköpostiinsa: - pelikoodin - linkit sovelluksen lataamiseen - selkeät ohjeet pelin aloittamiseen Maksuttimen avulla Poroholma Go -peli saadaan julkaistua aikataulussa, ja asiakkaat pääsevät nauttimaan mobiiliseikkailusta ilman teknisiä esteitä.
Yhteistyöprojekti eteni sujuvasti vaiheittain:
- Pelialue ja tehtävät suunniteltiin tiiviissä yhteistyössä koko työryhmän kanssa. - Peli toteutettiin Action Factory Finlandin toimesta ja alustana toimi suomalainen Action Track pelialusta. - Maksutin järjetelmään lisättiin Action Track pelialustan myytävien koodien tuonti. - Poroholman Rantatalon verkkosivusto päivitettiin, ja Maksuttimen avulla luotiin oma Poroholma Go verkkokauppa, jossa asiakas voi ostaa peliin osallistumisoikeudet helposti suoraan verkosta. Kokonaisuus syntyi nopeasti ja valmis ratkaisu palveli sekä asiakkaita että järjestäjiä.
Poroholma Go -pelin lipunmyynti oli erinomainen esimerkki siitä, kuinka Maksutin taipuu muutakin kuin perinteiseen tapahtumamyyntiin. Oli kyseessä peli, kurssi, festari tai mikä tahansa elämyksellinen palvelu, Maksutin tarjoaa työkalut, joilla ideat saadaan myyntiin – nopeasti, tyylillä ja ilman turhaa hässäkkää.
Tuloksena yli odotusten sujunut lanseeraus, tyytyväiset asiakkaat ja yksi huoleton kesäpäivä enemmän jokaiselle!
“Maksutin toimi juuri niin kuin pitikin – ja yllätti joustavuudellaan. Se mukautui meidän tarpeisiin täydellisesti!” - Toni Järvinen, Poroholman Rantatalo
Poroholman Rantatalo: Pelin järjestäjä ja operatiivinen hallinnoija. Kurssihuone.fi: Sisällön tuotanto; tekstit ja graafinen toteutus Phenomenal Development: Sivuston ja Maksutin-maksualustan tekninen toteutus Action Factory Finland: Game Master; Pelikonsultointi ja -organisointi ActionTrack: Pelialusta, kotimainen GPS -pohjaisten pelien alusta